default-logo
Menu
  • Home
  • O nás
  • Naši členové
  • Newsletter
  • Tiskové zprávy
  • Galerie
  • Kontakt
  • sharepoint
Přihlásit se

ŽESNAD | Sdružení železničních nákladních dopravců České republiky

Sdružení železničních nákladních dopravců České republiky

Přejít k obsahu webu
  • Home
  • O nás
  • Naši členové
  • Newsletter
  • Tiskové zprávy
  • Galerie
  • Kontakt
  • sharepoint
ŽESNAD | Sdružení železničních nákladních dopravců České republiky


Zachování dopravní kapacity železničního uzlu Brno je prioritou, tvrdí nákladní dopravci

Sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.CZ v souvislosti s dnešním zasedáním Řídícího výboru Železničního uzlu Brno upozorňuje na nutnost zachování dostatečné kapacity a propustnosti tratí. Při jakékoliv přestavbě uzlu je klíčové udržet tuto kapacitu pro celou brněnskou aglomeraci s ohledem na její budoucnost.

ŽESNAD.cz považuje za nejvyšší prioritu zachování segregovaného průtahu pro nákladní vlaky z důvodu stability a spolehlivosti nákladní železniční dopravy v celém brněnském uzlu. Sloučení osobní a nákladní dopravy v železničním uzlu Brno by totiž bylo v rozporu s „Dopravní politikou ČR pro období 2014-2020 s výhledem pro rok 2050“.

Železniční nákladní dopravci požadují zajištění kapacity a propustnosti tratí pro hladký návoz vlaků do stanice Brno – Maloměřice. Důvodem je připravovaná státní infrastrukturní postrková služba ve směru Havlíčkův Brod, Kutná Hora a místní obsluha vleček.

Zajištění průjezdnosti velkých železničních uzlů zajistí dle sdružení pouze segregace osobní a nákladní dopravy .

ŽESNAD.cz požaduje zajištění dostatečné kapacity dopravní cesty pro nákladní vlaky po celých 24 hodin denně, a to při jakýchkoliv problémech, nepravidelnostech a budoucích výlukách. Nutné je, dle sdružení, také přihlédnout k pravděpodobnému velkému nárůstu osobní dopravy, ať už se jedná o příměstskou, nebo dálkovou osobní dopravu, a to nejen v závazku, ale i komerční.

Domníváme se, že jestliže Česká republika přijala závěry Bílé knihy EU o převedení alespoň 30 % silniční dopravy na železniční dopravu, musíme trvat na tom, aby se dle tohoto ustanovení zachovaly všechny kompetentní orgány. Není možné dopustit, aby se z uzlu Brno stal kapacitní problém České republiky pro dálkové trasy nákladních vlaků, zejména ve směru nejdůležitějších evropských koridorů nákladní železniční dopravy. Navíc v situaci, kdy máme podložen našimi členy setrvalý nárůst přepravy.

Příspěvek byl publikován 2024-02-21 | Rubrika: Tiskové zprávy | Autor: admin.

Navigace pro příspěvky

← V České republice chybí stovky kilometrů modernizovaných tratí pro nákladní i osobní železniční dopravu Záchrana železniční tratě Plzeň – Chrást se nepodařila. Rozhodnutí předchozího vedení kraje již nelze změnit. →
kongres
kongres

Program konference ke stažení zde.

Akce ŽESNAD


29.05.2025 13:00

8. konference ŽESNAD.CZ ubytování hotel Montana

8. konference Sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.CZ

Rezervovat

29.05.2025 13:00

8. konference ŽESNAD.CZ ubytování hotel Astra

8. konference Sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.CZ

Rezervovat

29.05.2025 13:00

8. konference ŽESNAD.CZ bez ubytování

8. konference Sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.CZ

Rezervovat

29.05.2025 13:13

8. konference ŽESNAD.CZ hotel Harmony

8. konference Sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.CZ

Rezervovat

03.09.2025 10:00

SEMINÁŘ ŽESNAD.CZ_ČVUT

HARMONIZACE PŘÍSTUPU K PROVOZNÍ BEZPEČNOSTI NA ČESKÉ ŽELEZNICI

Rezervovat

default-logo

Sdružení železničních nákladních
dopravců České republiky

Youtube
Menu
  • Home
  • O nás
  • Naši členové
  • Newsletter
  • Tiskové zprávy
  • Galerie
  • Kontakt
  • sharepoint
  • +420 603 463 484
  • info@zesnad.cz
  • Podleská 926/5
    100 00 Praha 10

Ⓒ 2023 | Sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD CZ, z.s.