5 komentářů u „2025-08-21 Pokračování rozmotávání znojemského nákladního rébusu na Krajském úřadě v Brně“
Oldřich Sládek
Nechtěl jsem zasahovat do textu Romana Štěrby, tak si dovolím krátkou poznámku, až po vydání tohoto článku přímo do diskuse. Věnuji se tomuto problému už řadu let, a i po diskusi s kolegy z řad nákladních železničních dopravců si myslím, že problém Znojma má tři, na sobě nezávislá řešení, ale ideálně realizovaná všechna postupně:
– krátkodobé železniční – vymoci si liberalizaci obsluh vleček v žst. Retz, odstranění odstavování souprav osobní dopravy z Vídně na zastávce Unterretzbach a ideálně je doobjednat/ dořešit na odstavení do žst. Šatov
– dlouhodobé železniční – elektrizace tratí do Znojma od Břeclavi (dost pravděpodobné a v dohledné době díky stavbě JE Dukovany a díky schválení SP Brno – Znojmo, každopádně jedna z priorit ŽESNAD.CZ) a také na trati bývalé ÖNWB od Jihlavy
– dlouhodobé silniční – dobudovat obchvat Znojma
Já soudím, že problém vyřeší především dlouhodobé silniční řešení. Ostatní je spíše okrajová věc, která Znojmu moc nepomůže. Bohužel pro nákladní železniční dopravu.
Ahoj Honzo, z hlediska dálkové osobní dopravy určitě a dálkové kamionové asi taky (i když samo město Znojmo je i proti tranzitní nákladní silniční dopravě) – ale z hlediska návozů dřeva k Mareschovi by ty železniční akce měly určitě zásadní dopad na místní práci v nákladní dopravě a tím i alespoň trochu by ulevily městu.
Souhlasím s panem Honzou Hruškou.
Situaci je potřeba řešit nějakým obchatem Znojmo (který je snad nějak rozestavěný, ale blokovaný).
Tahat soupravy do žst. Šatov je problém, jehož řešení bude drahé – ono vycvičit desítky ( amožná dost vysoké) strojvedoucích OBB na provoz byť do pohraniční stanice v ČR + zahraniční stravné pro zaměstnance OBB bude velmi drahé, to už by bylo vhodnější ty soupravy stahovat zpět do Retzu.
Oldřich Sládek
Hele Davide, a kdo s těmi osobáky, co ještě zajíždí do Znojma, teda jezdí?!?
Nechtěl jsem zasahovat do textu Romana Štěrby, tak si dovolím krátkou poznámku, až po vydání tohoto článku přímo do diskuse. Věnuji se tomuto problému už řadu let, a i po diskusi s kolegy z řad nákladních železničních dopravců si myslím, že problém Znojma má tři, na sobě nezávislá řešení, ale ideálně realizovaná všechna postupně:
– krátkodobé železniční – vymoci si liberalizaci obsluh vleček v žst. Retz, odstranění odstavování souprav osobní dopravy z Vídně na zastávce Unterretzbach a ideálně je doobjednat/ dořešit na odstavení do žst. Šatov
– dlouhodobé železniční – elektrizace tratí do Znojma od Břeclavi (dost pravděpodobné a v dohledné době díky stavbě JE Dukovany a díky schválení SP Brno – Znojmo, každopádně jedna z priorit ŽESNAD.CZ) a také na trati bývalé ÖNWB od Jihlavy
– dlouhodobé silniční – dobudovat obchvat Znojma
Já soudím, že problém vyřeší především dlouhodobé silniční řešení. Ostatní je spíše okrajová věc, která Znojmu moc nepomůže. Bohužel pro nákladní železniční dopravu.
Ahoj Honzo, z hlediska dálkové osobní dopravy určitě a dálkové kamionové asi taky (i když samo město Znojmo je i proti tranzitní nákladní silniční dopravě) – ale z hlediska návozů dřeva k Mareschovi by ty železniční akce měly určitě zásadní dopad na místní práci v nákladní dopravě a tím i alespoň trochu by ulevily městu.
Souhlasím s panem Honzou Hruškou.
Situaci je potřeba řešit nějakým obchatem Znojmo (který je snad nějak rozestavěný, ale blokovaný).
Tahat soupravy do žst. Šatov je problém, jehož řešení bude drahé – ono vycvičit desítky ( amožná dost vysoké) strojvedoucích OBB na provoz byť do pohraniční stanice v ČR + zahraniční stravné pro zaměstnance OBB bude velmi drahé, to už by bylo vhodnější ty soupravy stahovat zpět do Retzu.
Hele Davide, a kdo s těmi osobáky, co ještě zajíždí do Znojma, teda jezdí?!?